Dag 3 Shanghai

23 juli 2015 - Shanghai, China

Het was vandaag weer een toffe dag We hadden het naar ons zin, we begonnen bij de Yu Garden of terwijl Old Town. Er waren heel veel vissen en we kwamen winkels tegen met van die poesen die zwaaien! De foto met vissen zie je in het Foto-Album!!! Verder in de Balzar Old Town heb ik een portret gekregen van rood papier dat was geknipt daarnaast stond mijn Chinese naam in karakters en onder het portret stond Shanghai in Chinees en Engels! Rondom de Yu Garden waren allerlei winkeltjes in Old Town, en ze eten van alles op stokjes. Dat ziet er vaak heel smerig uit, dus wij hebben niets genomen. Daarna zijn we na de jade tempel geweest. Daar waren allemaal mooie Budha beelden en mensen branden wierook als offer. Ik weet nu ook waar het gezegde " have mercy " vandaan komt. Want deze god stond daar ook. Verder heb ik van Daisy geleerd om als een boedist te bidden. De lunch was bijzonder, met heel veel vuur vlak voor ons. Na de lunch zijn we naar de Franse wijk geweest met weer heel veel winkeltjes in traditionele huizen. Vervolgens nog door het park gelopen en toen de Nanjijng streeft meet een Apple winkel die heel enorm groot was. Grappig was dat we de spelers van Inter Milaan tegen kwamen, omdat ik op papa Zijn schouders zat vroegen heel veel Chinesen of ik ook voor hen een foto wilde maken, ze duwden me allemaal hun telefoon in mijn handen. Daarna zijn we gaan eten in een traditioneelShanghai restaurant; garnalen, aardappel noedels met pepers en springrolls, yammy !!

Morgen naar het Shanghai children center dat is wel heel spannend!

1. Renée:
    23 juli 2015
    Nou Merric, jullie hebben al heel wat beleefd en gezien in korte tijd. Ik kan me voorstellen dat je je ofen uitkijkt! Ik ben reuze benieuwd hoe het bezoek vandaag aan het kindertehuis was! En hoe de kindjes de kadootjes die je hebt meegenomen vonden. Erg leuk om je verslag te lezen! Dikke knuffel van ons en een hug van bruine beer Faust
  2. Cindy:
    23 juli 2015
    Wat een mooie verhalen Merric. Om jaloers op te worden. (niet echt natuurlijk) We hopen dat de kinderen in het tehuis je cadeaus mooi vinden. We denken veel aan jullie en morgen nog ietsjes meer! Kus!!!
    Robbert & Cindy
  3. Cor, Christina, Yvar en Aron:
    23 juli 2015
    Iedere keer weer leuk een mail te krijgen met de melding dat je een verhaal geschreven hebt!! Enjoy!! Groetjes van ons 4
  4. Joke:
    23 juli 2015
    Wat een interessant verhaal!
    Ben erg benieuwd hoe het in het kindertehuis was.
  5. Gert-Elzie-linde:
    hey Merric,
    WoW! dat klinkt super gaaf man!
    wat een belevenissen!
    heel veel plezier en geniet extra van morgen!
    lfs
  6. Annemieke:
    Hallo Merric,
    Wat een leuke verhalen en wat hebben jullie al veel beleefd. Wij zijn na al weer benieuwd naar het volgende verhaal.
    Groetjes van Maaike, Oscar, Alexander en Annemieke
  7. Inêz:
    24 juli 2015
    Hallo Merric,

Wat leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. We genieten mee van de reis. We blijven je volgen. Groetjes aan papa en mama.
  8. Oma:
    25 juli 2015
    Bedankt voor je verhalen ik kijk uit naar de volgende!
    Groetjes aan mamma en pappa.