Dag 4 Dagje Kindertehuis

24 juli 2015 - Shanghai, China

Het was vandaag weer een toffe dag en heel speciaal! Het ontbijt was verrukkelijk en we gingen naar boven en deden de laatste dingen daarna vertrokken we . Toen ging het gebeuren, we gingen naar het Tehuis!!! Ik zij in de bus tegen mama:" nu gaat het gebeuren" toen ik de ingang zag voelde ik me al helemaal thuis, ik ging naar de eerste zaal en zag allemaal mensen bezig! Bij de eerste klas zag ik een jongen, hij was erg lief. Ik noem hem General Zitmans, als iemand van ons ging staan zij hij :"Zit!!! Er was ook een meisje die op Papa's wou zitten, dat dus ook gebeurde! Toen we naar de volgende Klas gingen kwam er een meisje mijn kant op en liet haar mooie,roze jurk zien! Mama heeft gehoord dat ze maandag wordt opgehaald! En Generaal Zitmans is al 5 jaar oud maar ziet er uit alsof hij nog maar 4 is! Bij de laatste klas zagen we eerst een speelplek er was een cafè, kapsalon, restaurant en zelfs de KFC en stoplichten. Toen kwamen bij de laatste kinderen aan, er waren soort klik-dingen waarvan je iets kon maken. Ik had drie kronen gemaakt voor drie kinderen! Niet gemakkelijk, alle kinderen stonden met een paar van die dingen in hun handen voor me en zeiden :"hier neem aan"  en dus ging het redelijk snel! Ohhh! Bijna vergeten bij de eerste klas was er een mevrouw.............. Die mij herkende en vroeger verzorgde! Ze was heel erg lief en ze kon helaas geen Engels dus ging Daisy mijn tolk spelen!. We kregen een tasje met spullen van mij. Mijn vroegere Badge en een foto van toen ik in het ziekenhuis lag. Na het tehuis liepen we verder naar een ander gebouw we namen de lift en gingen naar verdieping 3. Toen gingen we het geld afleveren, ik moest een paar dingen doen en klaar was Kees. Toen moesten we dag zeggen tegen het kindertehuis ( zie in foto-album een foto met het logo van het Tehuis). Toen gingen we door naar de Oriental Pearl Tower! Er waren hele lange rijen en we moesten ellenlang wachten. Ook was het nog bloed heet! Maar toch konden we het halen ! Het was een prachtig uitzicht. Na de Pearl Tower gingen we naar de SightSeeing Tunnel. Het was een tunnel vol met licht, heel mooi! Het duurde niet lang dus waren we er snel!daarna gingen we lunchen, heerlijk! We hadden soep, aardappels,kip,champignons en vlees! Heerlijk. Helaas was dat de lunch. Na de lunch gingen we even geld pinnen!.

Toen gingen we even naar onze kamer en had ik mijn moeder een massage gegeven voor 8¥

In de avond hebben we nog een cruise op de rivier gedaan en zijn we lekker hamburgers gaan eten. Maar eerst hebben we afscheid genomen van Daisy en haar naar de Metro gebracht. Het was weer een geweldige dag ( maar wel weer bloedheet)

1. Chris & Maxim:
    25 juli 2015
    Wat een mooie verhalen en een fijne vakantie Maxim
  2. Inêz:
    25 juli 2015
    Wat weer een belevenissen en leuk dat je nog een tasje met spulletjes hebt meegekregen. Dan nog de toren en de tunnel. Het kan niet op!
  3. Ad en Heidi:
    Hoi Merric, Margreet en Kevin,

Wat geweldig dat wij al jullie dagen kunnen volgen. Wij denken dat jullie prachtige en dierbare herinneringen aan deze reis gaan overhouden, bijzonder.
    Genieten !
  4. Cor, Christina, Yvar en Aron:
    25 juli 2015
    Kippenvel Merric bij het lezen van dit verhaal. Wat bijzonder!!
  5. Joke:
    25 juli 2015
    Wat fijn voor je dat je het kindertehuis, waar je vandaan komt, hebt gezien. Dat was heel bijzonder!
    En dan nog al die andere belevenissen. Super!
  6. Nolda:
    25 juli 2015
    Nou Merric wat een fijne, leuke en spannende vakantiebelevenissen.
    ik vind je verslagook erg leukom te lezen dus ga zo door en doe ce groeten aan je ouders
  7. Nolda:
    Hallo, Meric,

Wat kun jij ons op een duidelijke en enthousiaste wijze deelgenoot maken van je bijzondere reiservaring. Heel bijzonder dat je nog een ontmoeting hebt gehad met je vroegere verzorgster. Ik vind het heel fijn voor jou en je ouders dat jullie het zo goed naar je zin hebben in dat verre China en elke dag weer een nieuw avontuur gaatnbeleven. Ik heb hier trouwens bij de Chinees nog nooit een hamburger gegeten.
    groet
    Ben
  8. Renée:
    25 juli 2015
    Mooi verhaal, Merric, en een indrukwekkende dag. Fijn dat jullie zo genieten en veel indrukken opdoen.
    Groet van Ube en Faust, ze liggen allebei te slapen en we gaan zo de laatste ronde van de dag maken.
  9. Cindy:
    26 juli 2015
    Wat fijn dat het zo leuk was in het kindertehuis lieverd! En dat je je oude verzorgster hebt ontmoet! Heel bijzonder. Wat doen jullie n gave dingen. Nog 1 dagje Shanghai he? Ben benieuwd wat je morgen nu weer gaat meemaken. Dat laat je ons vast wel weten. Ik lees je verhalen in ieder geval met veel plezier!

Groetjes van Cindy
  10. Oma:
    26 juli 2015
    Hallo Merric. Wat fijn, dat jullie zo leuk ontvangen zijn in het
    Kindertehuis. Het tasje en de ontmoeting met je vroegere Verzorgster. Groeten en liefs voor jullie drietjes van Oma.