Dag 15 Schaatsen, dag 16 zwemmen en naar het dorp, dag 17 lopen door de bergen, dag 18

7 augustus 2015 - Chengdu, China

Dag 15 Vandaag gingen we naar een super luxe Mall en daar kon ik schaatsten. dat was lekker koud maar ik ben wel 3 x gevallen en omdat ik een korte broek aan had, heb ik allemaal blauwe plekken. Ik ben net blauwe smurf. Pas in de avond gingen we vliegen en je raad het al we hadden weer vertraging. We kwamen pas om  half twee ' smachten aan na een hele rare autorit over een weg die eigenlijk meer een zandweg was. Er reden allemaal auto's , rare  kleine trucks en scooters en fietsers. Bijna geen een had licht. Mama was heeeel blij dat we er eindelijk waren..

Dag 16 Vandaag eerst rondgekeken in ons nieuwe hotel, het heeft een zwembad!!! Dus ik ben gelijk na het ontbijt gaan zwemmen. Ik moest er na Een paar uur uit omdat we even in het dorpje gingen kijken. heen met een Snowline busje ( een soort golfkarretje) terug konden we vanaf het 7th heaven café, alleen konden we het café helemaal niet vinden. Toen  zijn we eerst maar wat gaan eten. Een clubsandwich, dat  was zalig. In het dorp waren allemaal klasjes die met papa en mama wilden praten en met hen op de foto wilden. Zij moesten van hun juf allemaal vragen stellen in het Engels. Ben ik blij dat ik Chinees ben zodat niet iedereen met mij op de foto wil.  In het hotel heb ik met  Isabelle en Marijn gezwommen. Daarna lekker gegeten en naar bed.

Dag 17

Vandaag gingen we lopen in de bergen langs de Li rivier. eerst namen we een boot en werden we ergens in de rimboe afgezet. Met hulp van Bob 2, die ons hielp om de Chinees van de boot duidelijk te maken dat wij wilden lopen en niet alleen maar op de boot wilden zitten. Het was heel ver lopen en eindelijk kwamen we weer bij een soort pontje. Gelukkig konden we zo weer naar de overkant en daar waren Electrische karretjes die je naar xingping brachten ( gelukkig).In xingping heb ik lekker frietjes gegeten en toen zijn we met de public bus weer terug naar Yangshou gegaan. Niemand sprak Engels, toch heeft de hele bus geholpen om ons in de bus te krijgen en kaartjes te kopen, was heel gezellig. Daarna heb ik nog uren met Marijn gezwommen. Isabelle niet, want zij had een zonnesteek..

Dag 18

Vandaag gingen we eerst met Bamboo vlotten de rivier af, het was de Yangling rivier. Ik kon zo vanaf het vlot zwemmen. Papa en  mama hebben samen met de mannen die met palen de vlotten bestuurden, op een eilandje een biertje gedronken. De mannen vonden dit geweldig (geloof ik). Daarna gingen we naar een grot waar papa en ik in een modderbad en een hotspring hebben gezwommen. We waren wel heel vies van het modder bad, bah. Toen wilde Mama nog de Moonhill beklimmen. Papa en ik hadden niet echt zin, maar toen we boven waren, kon je wel heel ver kijken. Nu zijn we weer terug en het hotel waar we weer hebben gezwommen en ons schoon hebben gedouched. Straks lekker eten. Tot ziens uit China.

1. Renée:
    7 augustus 2015
    Wat een gevarieerd programma! Heb je gezellige zwemvriendjes in het hotel? Het is hier zo warm, dat de honden bijna gesmolten zijn. Weinig energie, behalve in de vroege ochtend tijdens het knuffelfestijn. Liefs van ons 4tjes,
  2. Cindy:
    7 augustus 2015
    Dag 17 klinkt als een van de bekende Death marches. Iedere vakantie stonken we er minstens 1 x in! Veel plezier de laatste week! (Day 17 sounds like one of Margrets famous Death marches, right Sis?)
  3. Gert-Elzie-linde:
    7 augustus 2015
    wat een verhalen allemaal!!! super leuk Merric!!!
    lfs vanuit Huizen
  4. Mia Euwes:
    7 augustus 2015
    Rust roest blijkbaar,ik dacht dat jullie een rustmomentje wilden inbouwen. Het lijkt erop ,dat een gewone werkweek op jullie over gaat komen , als een verblijf in een sanatorium. Maar gelijk heb je men gaat niet iedere week op vakantie in China Blijf ons op de hoogt houden Merric.

doei Ate en Mia
  5. Joke:
    8 augustus 2015
    Wat een avonturen weer, geweldig!
  6. Oma:
    8 augustus 2015
    wat hebben jullie weer veel beleefd de laatste dagen .
    leuk om zo op de hoogte te blijven.
    ons FaceTime gesprekje vond ik ook erg leuk.
    liefs uit Amersfoort.