Dag 13 Emei Shan en dag 14 nogmaals Emei Shan

3 augustus 2015 - Chengdu, China

dag 13

Vandaag gingen we met de bus naar Emei Shan! We moesten drukken en beuken, er was een vrouw achter mij en die drukte mij keihard met haar borsten! Net " Hé tante Julia van Rob De Nijs. Zegt mama!!! We kwamen gelukkig de bus in en moesten we heel erg lang wachten tot we eindelijk  aan de top waren, we stapten de bus uit en liepen zo'n 10 min. om de kabelbaan te nemen, we moesten heel erg lang wachten tot we er waren! We  werden er helemaal Gallisch van, maar toch hadden we het gehaald! En je wilt het niet weten maar we hebben wel 40 min. moeten wachten om de kabelbaan te nemen van 3 min. ! We kwamen de kabelbaan uit en gingen meteen naar de Budha Puxian! Heel mooi en een prachtig uitzicht ! We wouden weer terug naar de kabelbaan en weer was er een rij! Maar deze keer geen 2 verdiepingen hoog ! Deze keer viel het mee en konden we heerlijk weer terug! We gingen lunchen en dat was verukkelijk, we waren klaar en gingen terug de bus in! We kwamen een paar chinezen tegen die  een beetje Engels konden ! Heel erg grappig en we hadden even gezellig gekletst, bij een busstop stapten ze uit maar wij moesten blijven zitten, we liepen terug naar het teddybear hotel! We liepen in de avond even door een paar parkjes en dat was het dan. Kortom heeeeeeeeeel veel chinezen en daardoor weinig anders dan rijen en kamikaze chauffeurs die de berg af vlogen; niet de beste dag volgens pap en mam, misschien omdat het dag 13 was?

Dag 14 besloten we het anders te doen. Niet in de rij en alles lopen. De gids Linda dacht dat we gek waren maar besloot ons maar te volgen. Al wandelend omhoog naar de Wanniain tempel. Daar waren allemaal monniken met gele jassen die met elkaar aan het zingen waren (mantra's). Het bleek een speciale dienst te zijn. We hebben met onze linker hand over de poten van een olifantenbeeld met Budha gewreven, dat brengt geluk zei Linda. Daarna zijn we verder gelopen naar de apenregio. Die zijn zo brutaal, ze stelen alles van je, gelukkig voor ons niets dat wij hadden. We hadden bamboestokken om ons tegen de apen te beschermen. Nog verder lopend kwamen we bij een restaurant waar we konden lunchen. O ja, ik heb ook nog lekker kunnen pootje baden in de rivier.  Vandaag had ik niet zo' n honger dat was wel jammer. Na bijna 6 uur lopen kwamen we weer bij een busstation. Bij het hotel was onze chauffeur er al om ons weer terug naar Chengdu te brengen. Linda was helemaal kapot en heeft de hele weg terug liggen slapen(wel 3 uur). Nu hebben we de mooiste kamer, ik heb mijn eigen ruimte met tv en airco en een bad, geweldig.Morgen vliegen we naar Guilin en dan door met de auto naar yangshuo. Groetjes van ons drieën!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cor, Christina, Yvar en Aron:
    4 augustus 2015
    Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zeg ;-)! Gelukkig is het allemaal de moeite van het wachten waard. Een heel plezierig vervolg voor jullie 3. Groetjes van ons