Dag 24 Hong Kong en daar buiten dag 25 einde vakantie

16 augustus 2015 - Ping'an, China

Dag  24, nog een dag in Hong Kong.

Vandaag hebben we de green line van de hop on hop off bus genomen maar om daar te komen moesten we wel met de Ferry, hoe wou je er anders komen! We moesten een stukje rijden om bij Stanley Market te komen! We kwamen langs stranden en vissersdorpjes. We hebben veel cadeautjes gekocht voor ons zelf en anderen. We hebben gewoon veel teveel geld uitgegeven. We kwamen op de boulevard en gingen wat eten! Heel erg lekker. Met een volle buik gingen we terug naar het busstation en namen de Hop On - Hop Off naar Aberdeen. We namen een  bootje dat een een oud vissersbootjes was en we zagen allemaal garnalen vissersboten die gezamenlijk een dorp op het water waren. En dat midden in de stad Hong Kong.

En we zagen heel veel jachten! Echt heel erg veel, duur en heel erg groot!!!!!!!!!!

We moesten weer terug en namen de bus terug naar de star Ferry om de blue line te nemen die in Kowloon reed. Het regende keihard en gingen er bij Ladies Market uit, daar zijn echt heel veel Nike en Adidas winkels naast elkaar! Maar niets te vinden in mijn maat. Papa werd al die mensen zat dus vroegen we de weg terug naar het hotel waar we lekker hebben gegeten, ons laatste maal in China, snif. We hebben toen nog gezwommen in het zwembad dat op het dak van het hotel is en zijn daarna heel erg snel  gaan geslapen!

De volgende ochtend namen we heeeeeel erg vroeg de bus naar het vliegveld! We checkten onszelf en de bagage in. Eindelijk het vliegtuig in en lekker geslapen en heel veel films gekeken. Na zolang wachten kwamen we aan in Helsinki en je mag het niet raden, we hadden weer vertraging! Er waren heel veel Nederlanders en andere Europeanen in Helsinki. We zaten heel erg lang in het vliegtuig( vond ik) en ik zat helemaal niks te doen! Mam en pap zaten te slapen! Even een boek gelezen maar dat was echt alles. Eindelijk op Nederlandse grond en meteen de bagage opgehaald daarna wachten op de bus naar van der Valk. Meteen de auto opgehaald ingepakt en Faust opgehaald. Om ongeveer 23:45 in bed. Eindelijk thuis in ons eigen kikkerlandje.

Groeten uit Noordwolde

Mijn reis naar China was tof.

Ik vond Shanghai en het kindertehuis het allerleukst en mam en pap hadden Hong Kong als favoriet! Dank je voor het volgen van mijn reisblog

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elzemarie:
    16 augustus 2015
    WOW, weer thuis!!!
    Wat een geweldige trip hebben jullie gemaakt, fantastisch!
  2. Erwin&Karen:
    16 augustus 2015
    Welkom thuis. Ik denk dat jullie per ongeluk het weer hebben meegenomen, ha, ha. Het was erg leuk om jullie te volgen. Tot gauw. Gr. Erwin&Karen
  3. Cor, Christina, Yvar en Aron:
    17 augustus 2015
    Welkom thuis van jullie indrukwekkende reis! Wij hebben van jullie belevenissen. Zien jullie snel!
  4. Joke:
    17 augustus 2015
    Wat een geweldig mooie reis door je geboorteland hebben jullie gemaakt! Welkom thuis in Nederland.
    Joke