Dag 9 De muur en meer

29 juli 2015 - Beijing, China

Vandaag gingen we naar de Chinese Muur, er waren wel mensen, maar niet zoveel als 9 jaar geleden volgens papa en mama. Maar dat was op een andere plek dichter bij  Beijing. We hebben een T-shirt gekocht!  en waarschijnlijk veel te veel betaald, maar ach zo gaat dat hier.  Ik vond het zo tof joh! Er is zoveel te doen, de Chinese muur is wel scheef maar dat maakt niet uit. Er waren vier mensen die de chinese muur beter maakte!n, ze kiunnen zo in dienst als stratenmaker bij  Alexander zijn bedrijf.DVJ. We hebben heel ver gelopen en we waren kletsnat van het zweet. Maar we moesten weer weg want Bob stond beneden te wachten! Bob is onze reisgids in Beijing, hij is heel erg aardig!, volgens mama wel enigszins  Goofy  en hij rent als een waggelende eend. We gingen met een stoeltjeslift  naar boven en via een slideway naar beneden, het was een soort van rodelbaan! Supersnel. Beneden stond Bob te wachten en liepen we naar de bus! Even uitrusten hoor!. Toen we beneden waren gingen we lunchen bij een gebied dat op de Betuwe lijkt, allemaal fruitbomen en fruitpliuk plaatsen.  We aten in een gerenoveerde broeikast. Er was meloen,kip,varken en heel veel groente, we kregen er rijst bij! Heel lekker. We hebben ons gewoon volgepropt! Na de lunch vertrokken we langzaam terug naar Beijing. Onze chauffeur rijdt als een gek! Maar ja dat is niks nieuws! Mr. Pan is en blijft de beste . We zijn vertrokken naar een theehuis waar we heel veel verschillende thee proeften. Er was een poppetje en die heette" No peepee No Tea" je maakt hem eerst nat met heet water en daarna koud water! Als je dan theewater over zijn hoofd giet kan hij koud water plassen! Dan is het water op de perfecte temperatuur. Zo niet is de thee niet goed!  Grappig! Na de thee gingen we met een fietstaxi door Beijing! Heel leuk want we hoefden niet te lopen! We gingen de DrumTower in, we moesten een hele steile trap op om boven te komen! Er waren mensen die op hele grote jambay's gingen slaan met stokken! Klonk heel cool.perfecto om het zo te zeggen . De drums geven de tijd in de namiddag aan. Na de drum show was de Drum tower gesloten dus moesten we eruit en gingen we verder in de taxi, we kwamen bij een hele mooie en gezellige Hutong aan, we keken even rond bij een mevrouw thuis. De mensen daar hadden een hond, kat en vogels als huisdieren. We zeiden gedag en she she tegen de vrouw en gingen weer verder met de taxi! We gingen weer terug naar het startpunt en gaven we de fietsters nog een fooi, de taxi ( riksja's) was geweldig en ik gaf onze fietser een paar briesjes verkoeling met mijn Japanse wapper, omdat hij het zo heet had. We liepen terug naar de bus en gingen naar de bank om geld te pinnen maar het werkte niet maar we zien wel verder! Nu dus even blut. In het hotel aten we noedels en cheesecake, mam en pap cheesecake en ik een hele bak noedels! Jum Jum! Verder hadden we nog gefacetimed met oma en verder gewoon chillen! Dat was dan onze dag

Groetjes uit Beijing

1. Mia Euwes:
    29 juli 2015
    Je blijft maar dingen mee maken Merric. Het lijkt mij super om eens in China te gaan kijken. Hou ons maar op de hoogte met je prachtige verhalen ,misschien wordt je later wel schrijver. Wie weet.Ik kijk uit naar je verdere berichten.

Ate
  2. Alexander Annemieke Maaike Oscar:
    30 juli 2015
    Merric heb je de namen genoteerd.

Jullie beleven echt veel super zeg!!!