Dag 10 De verboden stad en tempel van de hemel

30 juli 2015 - Beijing, China

Vandaag gingen we als allereerst naar het plein van de hemelse vrede. Dit plein is heel belangrijk, mama legde uit wat er was gebeurd en ik heb nu respect voor wat er is gebeurd! We liepen verder en wat zagen we daar een groot gebouw waar een portret stond van chairman Mae Zedong! We waren in de Forbidden City en we gingen naar een heleboel historische gebouwen waar vroeger de keizers woonden met hun familie en bedienden. Zo spannend, het is zo groot! We hadden gelukkig Bob onze gids die een Pekingeend is ( zo loopt hij). Er waren heel oude gebouwen en er was nog een portret van Mae Zedong! Heel mooi is de cultuur en hoe de stijl daar is! We keken ook bij de tuinen van de " Emperors" die daar leefde! De verboden stad was alleen voor de keizer en zijn onderdanen! Anderen mochten er niet komen. We gingen verder naar andere gebouwen en aten wat en ook even wat drinken want het was weer heel heet. Bob at met ons mee omdat we van delen houden! Daarna liepen even door kleine steegjes van de verboden stad! Heel leuk! En wat een mooie sfeer en we zagen mensen die bezig waren; Bouwvakkers die bezig waren aan de gebouwen! Na zo' n 4 uur rondlopen liepen we naar de uitgang en namen we de bus! Vechten was dat om binnen te komen. Het lukte pas in de 2e bus. Gelukkig werd het daarna rustig en stapten we uit en namen de metro naar een Chinees fastfood restaurant en mama ging daar bijna over haar nek! Dus vertrokken we naar de Subway ( sorry Erwin) waar onze Pekingeend nooit was geweest! Hij vond het geweldig en at zijn vingers erbij op, wel even lekker zo'n normaal broodje waar niet van dat vreemde vlees op zit! Verder gingen we naar de tempel van de hemel met een prachtig park! Mama was er ondersteboven van zo mooi! En groot maar niet groter dan de Forbidden City. We liepen ook naar de tentoonstelling met allerlei uitleg over de tempel. Daarna moesten we wel echt weg want anders waren we opgesloten! Hij ging dicht, maar gelukkig kwamen we eruit en namen we de metro naar het hotel! We gingen gedag zeggen tegen Bob die we morgen weer zien want hij brengt ons naar het vliegveld. We aten in een Italiaans restaurant! Ik had een Ceasar Salad en mam en pap spaghetti. Jum Jum ! Mam had haar eerste glas wijn in China en was daar erg blij mee. Daarna liepen we terug naar het hotel en namen we nog een klein softijsje bij de Mc Donald's! Heerlijk en nou zitten we in de kamer lekker te chillen, zo slapen en morgen naar Chengdu met het vliegtuig
Groetjes uit Beijing

1. Mia Euwes:
    hoi,

zo wat een geweldige dingen maak je mee, Merric.
    elke minuut zie je of beleef je wel wat.
    je schrijft ook erg leuk.
    Mia
  2. Joke:
    30 juli 2015
    Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd! Geweldig, hoor!
  3. Joke:
    30 juli 2015
    PS Veel plezier bij de panda's!
  4. Cor, Christina, Yvar en Aron:
    Ontzettend leuk jullie zo te volgen. Groetjes van ons 4
  5. Oma:
    31 juli 2015
    weer met veel interesse je laatste verhaal gelezen.
    nog veel plezier de komende weken.
    Liefs van Oma.