dag 7 en 8 Met de Bullet trein naar Suzhou en Beijing

28 juli 2015 - Shanghai, China

dag 7 op naar Shuzou.
We moesten vanochtend heel vroeg op omdat we al om 07:00 werden opgehaald vanwege de files ( die er dus niet waren en we heeeeeel lang moesten wachten op het station) .

Om 09:00 vertrokken we naar Shuzou, dat is een provincie stadje van maar 12 miljoen inwoners, net Noordwolde dus Het betekende ook dat we gedag moesten zeggen tegen Mr.Pan de beste chauffeur tot nu toe en Edisson een reisgids voor maar een paar uur die geen woord zei ( te vroeg misschien? ) Daar gingen we dan met 294 KM/H door China! Wauw dat gaat snel. Bij Shuzou gingen we er uit en kwamen Bao tegen. We gingen naar de Shuzou WaterVillage, een soort Giethoorn maar dan net even anders en maakten we een boottocht door de kanalen, dus toch net Giethoorn incl alle Chinesen) We gingen lunchen bij een theehuis uit 1819! Het was Verrukkelijk (mama vond het iets minder, maar ik heb zalig gegeten) In de middag gingen we naar de Garden Of Nets ook heel mooi! Chinezen bouwen in een tuin de hele natuur na, inclusief meren, bergen en steden, en dan volgens jing jang of zo iets. Er was een school op de eerste verdieping met een verborgen trap. Dat betekent dat je je best moet doen en dat studie niet makkelijk is (zoals het moeilijk is om de trap te vinden) en dus allemaal mini meertjes! Toen vertrokken we naar de Silk Factory No.1 van Shuzou! Daar heb ik geleerd hoe zijde wordt gemaakt, die rupsen vind ik wel vies hoor! Mama vond de hotelkamer vies en daarom gingen we naar een andere kamer. Maar ook daar moest ik van mama aldoor mijn sloffen aanhouden en niet op blote voeten lopen ik vond het wel een prima hotel hoor!

Dag 8 naar Beijing/Peking . We vertrokken van Shuzou naar Beijing. Daar gingen we dan weer vijf uur lang in de bullettrein, wauw wat ging dat snel! Ik heb me prima vermaakt (en papa lag te pitten) Toen we er waren gingen we met Bob, die helemaal gek is van Amerika, naar het hotel in Beijing, de Bamboo Garden Hotel. Het hotel heeft een hele grote tuin en ligt midden in een Hutong. Hutongs zijn oude stadswijken met allemaal kleine steegjes met allerlei winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Wel een beetje een zooitje, maar heel gezellig, iedereen zit op straat spelletjes te doen en te eten of drinken. Eindelijk aten we een frietje bij de Mc Donalds, daar had ik de hele week al zin in De bell en drumtower waren al gesloten toen we aankwamen dus toen ben ik op het plein voor de towers gaan voetballen met een Chinese jongen en zijn vader. S'avonds gingen we in een TukTuk! Langs het meer, heel leuk, daarna aten we nog een ijsje en dat was ook heerlijk! Uiteindelijk gingen we terug naar het hotel, mam en pa gingen nog buiten een biertje drinken! En ik ben nu heerlijk aan het schrijven. Morgen gaan we naar de MUUR, dat staat ook al lang op mijn lijstje, ben benieuwd .

1. Renée:
    28 juli 2015
    Prachtige verhalen, Merric. We reizen met jullie mee! Knuffel van de snurkende teddybeer en van ons natuurlijk
  2. Joke:
    28 juli 2015
    Wat een mooi verhaal weer! Goed geschreven, hoor. Wat leuk dat je met een Chinese jongen hebt gevoetbald.
  3. Nolda:
    28 juli 2015
    Als je nog een keer met die Chinezen gaat voetballen dan gaan ze je vast contracteren voor het wk in 2022.
  4. Oma:
    29 juli 2015
    Hoi Merric.Mooie verhalen, leuk verteld. Fijn om jullie zo te
    Volgen. Hier is alles goed. Liefs van Oma.