Dag 6 Dagje Xujiahui Gongyan park en nogmaals de France concession

26 juli 2015 - Shanghai, China

Het was vandaag weer hartstikke heet! We liepen naar de metro en haalden een dagkaart! Daarna gingen we naar People Square, in de tunnel zaten allemaal plaatjes zo konden ze tijdens de rit met de metro een reclame maken net als animatie. Daarna liepen we door het park! Maar toen zagen we het Wanping Hotel. Het hotel waar we 9 jaar geleden ook sliepen, we zagen het park waar we vroeger liepen 'savonds om een beetje af te koelen. Daarna liepen we naar de Pastolera. Daar hebben we een heel groot bord met Nacho's opgegeten en daarna nog quesidias! En mam en pap hadden een Margarita op! Het was een Tex-mex restaurant.Daarna door het park gesjouwd met de zwarte zwanen. Toen zijn we verder gaan wandelen en kwamen we in een wijk die heet: Xientiandi met Shikumen huizen (typische bouw voor Shanghai). Daar hadden we wat gedronken. Daarna zijn we naar het Peace Hotel gegaan met de metro. Allemaal zonder reisgids! Boven op het terrace hebben we ons afscheids drankje van Shanghai  genomen met een fantastisch uitzicht op de Bund. Daarna zijn we via de bekende brug terug naar ons hotel gelopen. we naar ons hotel gegaan,op de brug waren ze met opnames van een film bezig! De film heet : Shanghai Nights ( volgend papa die dat in zijn beste Chinees aan een paar giebelende meiden gevraagd. Daarna zijn we eindelijk thuis gekomen! Heerlijk ! Morgen op weg naar Shuozu.

Groetjes en welterusten

Groetjes uit Shanghai

1. Mia:
    27 juli 2015
    zo, dat zijn wel verhalen zeg, goed hoor Merric.
    jullie beleven wel heel veel.
    we blijven jullie volgen.
    groeten MIa
  2. Joke:
    27 juli 2015
    Veel gehoord over Shanghai! Klinkt goed allemaal.
    Op naar de volgende bestemming. Ben benieuwd.
  3. Alexander Annemieke Maaike Oscar:
    28 juli 2015
    Jemig Merric wat reis ik wou dat ik mee was. Wel gekke jongens die chinezen. Een berg en meren bouwen in je tuin. Nou zeg. Veel plezier.
  4. Nolda:
    28 juli 2015
    Hallo Merric, Margreet en Kevin,

Weer genoten van het verhaal. Toen ik over de Franse concessie las dacht ik dat jullie gingen genieten van een heerlijke Franse maaltijd in Shanghai. Dat was natuurlijk niet Te krijgen in die grote stad. Vroeger wel maar dat is al lang geleden (voor 1930) . Dan maar Mexicaans. Ik mis nog wel een foto van Margreet, die wIllen Nolda en Ben nog wel zien.
    veel plezier in Beijing