Dag 11 Naar Chengdu en dag 12 naar Panda Base en Great Budha

1 augustus 2015 - Chengdu, China

We moesten vandaag weer vroeg opstaan! Lekker drie uur later wachten omdat de regering een kleiner vliegtuig wou! Dus moesten we wachten maar toch kwamen we in het vliegtuig en werden we bij Chengdu opgehaald door Linda! Ze is erg enthousiast over alles! We gingen naar ons hotel  en hebben een biertje gedronken en heel heet gegeten. Daarna door een park met dansende vrouwen gewandeld en ik heb een paar vissen gevoerd, zo leuk! Later gingen we naar het hotel terug en gingen slapen.

Dag 12

Vandaag gingen we uit hotel en lekker ontbeten buiten en onverwachts Belgische wafels gegeten met boter en honing! Leek net België nu alleen nog een paar leuke Belgische liedjes erbij!!! Maar dat was niet zo het was er stil. Om 08:00 uur vertrokken naar de Panda Base en we hebben heel veel foto's zo lovely! Heel leuk en schattig, ik zou er eentje willen hebben, dus we hebben een knuffel panda gekocht! De echte naam van de Panda Base is het " Panda Bear Research Center" daarna liepen we naar de Baby panda's dat was ook zo schattig er was eentje die te vroeg was geboren in de couveuse en die was zo schattig! Daarna lag er een tweeling in een bed! Daarna zagen we twee mannetjes panda's aan het worstelen; ik zei: " kung fu panda, ronde 1 begin!!!!! We zagen zelfs panda's die lekker aan de bamboe zaten te eten en lekker luierden. Ze lusten bamboe en honing! Maar er is een panda die niet van honing houdt, dan word hij woedend en slaat hij er op los! Later liepen we naar de Red Panda en die zijn heel erg klein en ze zaten te smullen van de pompoen! Heel erg leuk en cute! Vervolgens drie reisuren naar onze lunchbestemming en Budha in de bergen.Wat een lange file! Ik lag wel te slapen als een roos in de bus dus heb niets gemerkt. Het was een heerlijke lunch, we hadden varken, groente, kip en nog iets! Mam kan nu eindelijk met stokjes  eten. We namen de boot naar de Giant Budha in de stad Leshan. Hij was groot man! Verder gingen we naar ons hotel en nu lekker aan het schrijven straks gaat mama nog even buiten lopen en gaan we nog even iets eten. Vanavond hebben kaartjes voor een Kung fu show, spannend!

Morgen gaan we naar de Mountain Emei! Met de kabelbaan en ook nog lopen.  Dat wordt leuk groetjes uit Emei

1. Esther:
    1 augustus 2015
    Dat is gaaf zeg: panda's van zo dichtbij. Logisch dat je in de bus even lekker in slaap valt met zo'n druk reisschema! Wij zijn al weer thuis helaas. Veel plezier nog en liefs van ons vieren.
  2. Renée:
    1 augustus 2015
    Hartstikke leuke verhalen, Merric. Jullie maken ontzettend veel mee. Goed dat je het schrijven zo vol houdt! Dan heb je meteen een mooi dagboek met alle foto's erbij. Fijne dag morgen en een knuffel van panda Faust en Ube
  3. Oma:
    1 augustus 2015
    Wat een leuk bezoek aan de panda' S. Ik had daar graag bij
    Willen zijn. Ik ga maar naar het dierenpark in Amersfoort.
    Ook leuk. Groeten voor jullie drietjes van Oma.
  4. Inêz:
    1 augustus 2015
    Wat een prachtige reis maken jullie zeg!
    Ook de groetjes van Charlotte en Ruben
  5. Alexander Annemieke Maaike Oscar:
    1 augustus 2015
    Wat een reis. Jullie komen echt overal, zelfs panda's gezien ongelofelijk. Die chinezen, ze kopiëren zelfs de Belgische waffels, zolang ze maar lekker zijn. Veel plezier.